fredag den 1. januar 2016

Nytår 2015

I dag starter den første dag i året 2016. Det betyder også at der er en hel masse der skal samles op på, en hel masse der skal afsluttes og en hel masse der skal begyndes. Jeg vil bruge dette indlæg til at give en kort opsummering af mit år - og på at prøve at forudsige lidt af det næste der kommer.

Året begyndte med, at jeg startede denne blog op. Det er blevet en bogblog hvorigennem jeg har lært det dejligste mennesker at kende, jeg har lært noget om mig selv, jeg har lært noget om mine læsevaner - og jeg har lært noget om hvad det vil sige, at lave noget, som andre (og somme tider fremmede) mennesker læser. Det har været et stort vendepunkt i mit liv at gå igang med dette projekt. Jeg fortryder det på ingen måde og jeg er rigtig glad for det - det har bare ændret meget i min hverdag og i mine læsevaner.

Senere på året afsluttede jeg min HF og blev student. Det var kæmpestort for mig, for det har været en lang og sej kamp. Det var helt fantastisk og der kom mange glædestårer. Kort tid efter begyndte jeg på min uddannelse som pædagog, som jeg stadig er igang med. Det er en uddannelse jeg ikke bliver færdig med lige her rundt om hjørnet - men jeg glæder mig så meget til at komme igang med noget der interesserer mig!

I efteråret var jeg til bogbloggertræf. Det var en vild oplevelse for mig - både fordi jeg pludselig skulle stå blandt mange andre piger som jeg aldrig havde mødt, jeg skulle overvinde den angst jeg har for den slags begivenheder og jeg skulle stå på egne ben. Det var kæmpe stort - og vildt fantastisk. Jeg fortryder ikke et øjeblik at jeg tog afsted. Ikke længe efter bogbloggertræffet var det tid til Bogforum - og der var jeg selvfølgelig også at finde. Dette var mindst lige så fantastisk, og jeg er helt sikker på, at mange andre er enige her.

I slutningen af året, 15. december, overtog min kæreste og jeg selv nøglen til vores drømmehus. Vi er unge mennesker, 21 og 22 år, og stod pludselig med vores helt eget hus. Det er en kæmpe kærlighedserklæring til hinanden - og det var en kæmpe drøm der gik i opfyldelse. Det betyder at jeg har fået mit eget bibliotek og at vi har mere end dobbelt så meget plads som før.

Næste år kommer til at gå med uddannelse, bloggen, bøger og huset. Der er altså mange ting der kommer til at spille ind - men der bliver plads til det hele. Det skal der. Jeg vil ikke undvære nogen af delene.

Jeg håber at i har haft et lige så dejligt år som jeg har. Og jeg håber, at i vil være med i mit næste også.

6 kommentarer:

  1. Det lyder godt nok som et fantastisk år :) Godt nytår til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - og i lige måde!

      /www.mitbogunivers.blogspot.com

      Slet
  2. Eget hus er det bedste! Vi har aldrig fortrudt, at vi købte vores - heller ikke selvom vi nok skal smide en god sjat penge på vedligeholdelse i år - suk! Men ja, det vidste vi jo ville komme på et tidspunkt :-)

    Godt nytår!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er også rigtig glade for det! Og vedligeholdelsen kommer jo også jer til gode, når det engang er overstået ;-) Så får i lige præcis det, som i gerne vil have!

      Godt nytår!

      /www.mitbogunivers.blogspot.com

      Slet
  3. Så dejligt at høre, at '15 har været så godt for dig!
    Og huset og hjemmebibliotek = the dream. Jeg glæder mig sådan til at se det engang!

    Jeg er SÅ glad for, at have lært dig at kende søde Caroline. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal være mere end velkommen til at komme forbi! Gerne lige nu? :P

      Jeg er også virkelig glad for, at have lært dig at kende, søde Malene! <3

      /www.mitbogunivers.blogspot.com

      Slet