søndag den 3. januar 2016

Mit læsemål 2016

Årstallet siger nu 2016, vi har passeret 1. januar og dermed er et nyt år begyndt - det betyder også, at der er et nyt læsemål, der skal sættes. Sidste år satte jeg den til 50 bøger, og jeg endte med at komme et langt stykke over. Jeg endte på 87 bøger på trods af eksamener, studiestart og huskøb. Derfor har jeg i år også valgt at sige, at jeg dermed godt kan nå at læse 75 bøger. Jeg vil ikke sætte den højere, idet der jo også er et hus der skal laves, en skole der skal passes og en kæreste der skal laves mad til.

Det var en ret hurtig beslutning jeg tog, men jeg er ret sikker på, at  det er det helt rigtige. Jeg kan dermed have god samvittighed ved at tage det med ro. Når jeg har sat læsemålet til 75, betyder det jo så også, at jeg skal læse 6,25 bøger i måneden. Det kan lyde ret voldsomt, men så slemt er det jo faktisk heller ikke. Sidder man med en god bog i hænderne, så ved vi jo allesammen godt, at siderne næsten vender sig selv.

Har i sat jer et læsemål i år? Er det højere end sidste år?

6 kommentarer:

  1. Godt klaret! :-) Jeg håber, du når det igen i år.

    Jeg nåede ikke mit, selvom det var på lidt mindre end året før. Studiet kom i vejen af løbet af året, og eksaminerne tog virkelig hårdt på mig. Jeg har sat målet for i år til 80 bøger, og nu må vi se, om det kan lade sig gøre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have!

      Jeg vil i hvert fald ønske dig held og lykke. Det er en ordentlig bunke du skal igennem - og jeg hepper på dig! :-D

      /www.mitbogunivers.blogspot.com

      Slet
  2. Sikke mange bøger du har fået læst! Lyder som et fornuftigt mål. Godt nytår :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også rigtig stolt! Jeg synes også det lyder ganske fornuftigt. Godt nytår til dig også! :-)

      /www.mitbogunivers.blogspot.com

      Slet
  3. De gode bøger læser nemlig nærmest sig selv, så jeg synes heller ikke, at dit mål lyder helt uopnåeligt, nu du læser en del i forvejen. <3

    Mit mål har jeg sat til 100 igen i år - nåede over det sidste år, men samtidig kan jeg godt lide det runde tal, samt er det overskueligt i mine øjne. Jeg vil nemlig heller ikke presse mig selv ud i, at læsningen bliver en sur 'pligt', fordi jeg absolut VIL nå målet. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis! Det burde kunne lade sig gøre :-)

      Åh, 100? Det er ellers også en ordentlig stak! Held og lykke! :-D

      /www.mitbogunivers.blogspot.com

      Slet