onsdag den 9. december 2015

"Hold me closer" af David Levithan

Hold me closer af David Levithan, 213 sider, Politikens forlag, 2015

Denne bog er et eksemplar fra forlaget.

Pas på, eksfyre, af vejen, bøsseforskrækkede footballtrænere. Tiny har en masse han gerne vil sige - og han har tænkt sig at gøre det med en sang.

Nu får Tiny endelig lov til at fortælle sin historie. Lige fra sin fabelagtige fødsel, gennem en parade af ekskærester, til jagten på ægte kærlighed, foldes Tiny Coopers liv ud, præcis som han altid har planlagt det: i en musical. Og inden det store crescendo er nået, er ingen længere i tvivl: Tine er helt sig selv, og han synes virkelig også, du skal være det.

Kan i huske Tiny Cooper fra 'will grayson, Will Grayson' af John Green? Ham den helt fantastiske homoseksuelle ven, som jeg er sikker på, rigtig mange af os elskede. Han (og David Levithan) er nu ude med en bog kun om ham - i ægt musicalstil.

Det er en super hyggelig lille musical, hvor vi bliver ført gennem hele Tiny Coopers liv. Levithan har sørget for, at vi får os en masse gode grin hele vejen igennem.

Der er lagt utrolig meget vægt på humor i bogen. Det er ikke bare almindelig humor, som langt de fleste vil grine af - det er Tiny Coopers humor. Jeg var overhovedet ikke i tvivl om, hvem vi havde med at gøre på noget tidspunt. Tiny er så unik, at det ikke er til at tage fejl af.

Jeg manglede desværre noget mere handling i bogen. Jeg fangede ikke rigtig den musical-stemning, som det måske var meningen jeg skulle, og det er rigtig ærgerligt. For det endte med at gå hen og blive underholdning i stedet for en historie. Det er rigtig ærgerligt, for jeg mener helt ærligt, at Tiny fortjener sin helt egen bog kun om ham.

Det er dog helt sikkert, at hvis du mangler noget sjov læsning, så er det denne bog du skal tage fat på! Jeg tror dog, at man som læser vil få mest ud af den, hvis man har læst bogen om Will Grayson, da det er her man møder Tiny allerførste gang.

Levithan har ikke, fra min synsvinkel, gjort det helt store spring med denne bog - men det stopper mig helt sikkert ikke i at læse mere af ham. Kan han skrive en bog, hvor han fanger Tiny i sit es, er jeg helt sikker på, at han kan magi med bogstaver.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar