mandag den 26. oktober 2015

"Quidditch gennem tiderne" af Kennilworthy Whisp

Quidditch gennem tiderne af Kennilworthy Whisp, 103 sider, Gyldendal, 2015

Denne bog er et eksemplar fra forlaget.

Har du nogensinde spurgt dig selv, hvordan smashere egentlig blev til, eller hvorfor Wigtown-vandrere har billeder af kødøkser på deres spilledragter? Svarene finder du i Quidditch gennem tiderne. Quidditchfans bruger denne uvurderlige bog næsten hver eneste dag, og det siges, at det er Harry Potters yndlingsbog.

Da jeg modtog pakken med denne bog i fra Gyldendal, blev jeg rigtig rigtig glad! Jeg har tidligere på året fået læst Harry Potter-serien for første gang, og jeg følte på en eller anden måde, at jeg ikke havde fået nok. Og nu kunne jeg få lidt mere!

Bogen indeholder en masse små, fine illustrationer i bedste Harry Potter-stil. De er super søde og passer rigtig godt ind i bogens tema. Den giver følelsen af, at sidde med en rigtig undervisningsbog fra Hogwarts. Kan det blive bedre?

Bogen er rigtig fin, hvis man ønsker mere info om Quidditch. Den er ikke en historie som sådan, mere en form for et opslagsværk. Jeg vil måske endda gå med til at kalde den nørdet - men den er nu ret sej. Der er en hel masse informationer i bogen, som jeg ikke fik med i Harry Potter-bøgerne - og det er ret sjovt at få lidt mere baggrundsviden og ekstra bonusinfo.

Derudover er den også super fin! Den står så flot på min reol - der er nogen gammeldags, men alligevel nyt, over den.

Ønsker man at vide mere om Quidditch, få lidt mere Harry Potter og blot hyggelæse lidt, er denne bog helt sikkert et skud værd!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar