mandag den 5. oktober 2015

Bogblik på... september

September har nået sin ende for denne gang og jeg har lavet en liste over de bøger, jeg har nået at læse. September har, for mig, været en travl måned og jeg har skullet forholde mig til en masse nye ting, så læsningen har ikke været sat som det vigtigste på min dagsorden. Men på trods af det, har jeg alligevel fået læst nogle bøger.

I september nåede jeg at læse 4 bøger:

1. "Offer uden ansigt" af Stefan Ahnhem, 3/5 stjerner
2. "Logbog fra et livsforlis" af Erik Valeur, 3/5 stjerner
3. "Lotus Blues (Martin Benner #1)" af Kristina Ohlsson, 5/5 stjerner
4. "Seks år" af Harlan Coben, 5/5 stjerner

I september måned er jeg begyndt på min uddannelse som pædagog. Jeg har derfor skullet indsuge en hel masse nye indtryk - og også forholde mig til dem. Jeg har skulle lære at være igang med en uddannelse, at skulle være forberedt og forberede hjemmefra på et helt andet plan, end jeg har været vant til. Det har været en omvæltning for mig, men jeg synes selv, at jeg har fået det klaret ret godt indtil videre.

Samtidig har min kæreste og jeg prøvet at få en hverdag til at fungere, hvor vi begge to var ude af lejligheden meget af dagen - madlavning, rengøring og afslapning skal passe sammen, og det har været lettere besværligt, efter 3 måneder, hvor jeg har gået hjemme. Men det hele er nu faldet på plads, og jeg føler dermed også, at jeg har langt mere tid til at slappe af og sidde med en god bog.

Mine absolutte favorit denne måned, må helt sikkert være "Lotus Blues" af Kristina Ohlsson - skarpt efterfulgt af "Seks år" af Harlan Coben. Det har altså været en rigtig god krimi-måned for mig.

Den bog der skuffede er "Offer uden ansigt" af Stefan Ahnhem. I hans signering lovede han mig søvnløse nætter, men det fik jeg ikke. Om jeg måske bare er en stærk tøs eller om jeg ikke fangede hans skrivestil ved jeg ikke. Men det ærgrede mig rigtig meget, for jeg havde glædet mig til at læse den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar