tirsdag den 11. august 2015

"Smagen af honning" af JG Gylling

Smagen af honning af JG Gylling, 143 sider, Forlaget Brændpunkt, 2015

Denne bog er et eksemplar fra forlaget/forfatteren.

I romanen "Smagen af honning" sættes fokus på livets kausalitet og menneskelig skrøbelighed, når vi følger ægteparret Bjørn og Joan samt deres to døtre Liv og Rosa.

Dette er en sød, lille bog, som er nem at læse og hurtig at komme igennem. Den er kort og ret præcis i skrivestilen, så det er langt fra en bog, som man ender med at "kæmpe" sig igennem.

JG Gylling har skrevet en roman om familielivet og hvad der end måtte komme af overraskelser heri. Det fungerer rigtig godt - og jeg må da også sige, at jeg blev overrasket over bogen, når man tager bagsideteksten i betragtning. Den er, desværre, ret kort - og det er synd, da det ofte er sådan, man (eller jeg) får interessen for en bog.

Så ud fra bagsideteksten, og det andet materiale jeg kunne finde om bogen, havde jeg ikke de store forventninger. Jeg regnede med en lille hygge-bog, som jeg ikke ville tænke videre over. Oplevelsen endte dog med, at være mere positiv. Selvom bogen er ret kort og der ikke er den store spænding i, så følte jeg alligevel for, at skulle vide mere og læse videre.

Bogen er skrevet i et let og overskueligt sprog, så de fleste kan være med. Der er dog nogle passager ind i mellem, som kan føles ret langtrukne. Det er desværre med til, at trække bogens karakter ned.

Selvom disse passager finder sted, så er selve episoderne i bogen beskrevet rigtig godt og jeg er overbevist om, at dette er en af grundende til, at man vil have mere og læse videre.

Jeg vil helt sikkert mene, at denne bog er til den ældre del af befolkningen. Jeg tror at disse vil få en del mere ud af bogen, end den yngre del, da det kan føles en smule kedeligt. Går man dog ind i bogen med åbne øjne og tænker lidt ekstra over tingene, er det dog muligt at fange de fleste af de ting, der muligvis kunne skabe en lille debat. Jeg har dog på fornemmelsen, at den ældre del af befolkningen, vil have lidt nemmere ved det.

Alt i alt synes jeg, at det er en sød og nem læst bog. Den er skrevet godt og den kræver ikke nødvendigvis det helt store fokus.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar