lørdag den 1. august 2015

Bogblik på... juli

Så er juli måned slut. Juli måned har, for mig, bestået af trist vejr, sommerferie og arbejde. Jeg har følt, at måneden er gået stærkt, fordi jeg har været travlt optaget af en masse andre ting, en blot at holde ferie - så nu er måneden pludselig slut, og jeg skal give en opsummering af min læsning.

I juli nåede jeg at læse 4 bøger:

1. "Strålepigen" af Miina Supinen, 2/5 stjerner
2. "Tvivlen (After #2)" af Anna Todd, 5/5 stjerner
3. "Det syvende mord" af Paul Cleave, 3/5 stjerner
4. "Dræb ikke en sangfugl" af Harper Lee, 5/5 stjerner

Der har altså ikke været tid til særligt mange bøger for mig - og det har været en blandet fornøjelse. Der er dog ingen tvivl om, at "Tvivlen" var den bedste bog! Den var så fantastisk - det fik jeg vidst også nævnt i anmeldelsen.

Samtidig har jeg også fået læst "Strålepigen", som jeg ikke fangede mig. Det var rigtig ærgeligt, for forsiden er simpelthen så smuk, at det jo næsten kunne give den alle 5 stjerner. Men nu er det jo bare ikke forsiden man bedømmer en bog på - så derfor fik den kun 2 stjerner.

Alt i alt har jeg ikke fået læst lige så mange bøger, som jeg havde ønsket. Dog er jeg kommet hjem med en hel del til reolen, som nu blot venter på, at jeg får dem læst. Hvornår det bliver, ved jeg ikke - men jeg håber helt sikkert på, at det bliver inden for den nærmeste fremtid.

Har jeres måned også været blandet? Eller har i været så heldige, at fange alle de rigtige bøger?

4 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk været utrolig heldig med mit bogvalg i løbet af juli. Der har kun været et par enkelte, som var middelmådige - de andre har været virkelig gode. Desuden har jeg ikke læst nogen bøger, som jeg ikke kunne lide i måneden; hvilket jo er virkelig skønt! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig dejligt når det sker! :-D

      /www.mitbogunivers.blogspot.com

      Slet
  2. Jeg er ret tilfreds med læseoplevelserne i juli måned - det er blevet til mange 4- og 5-stjernede læseoplevelser. Bedste bog var 'Tiger Lily'. Den kan virkelig, virkelig anbefales!

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh hvor dejligt! Jeg har også læst en lille smule om den - og er virkelig overbevist om, at jeg snart må tjekke den ud! :-D

      /www.mitbogunivers.blogspot.com

      Slet