tirsdag den 14. juli 2015

"Tvivlen (After #2)" af Anna Todd

Tvivlen (After #2) af Anna Todd, 626 sider, People's Press, 2015

Denne bog er et eksemplar fra forlaget.

Efter en turbulent begyndelse er Tessa og Hardin ved at få tingene til at fungere. Men kun indtil en hemmelighed om Hardins mystiske fortid bliver afsløret og får Tessa til at tvivle. Er Hardin overhovedet den dybe, tænksomme fyr bag facaden, som Tessa har forestillet sig, eller er det noget, hun har bildt sig selv ind? Måske skal hun bare droppe ham og se at komme videre. Men Hardin er svær at glemme, også selvom Tessa har sat både sine venner og skolen over styr for hans skyld.

Hardin ved, at han har dummet sig. Han har ikke tænkt sig at give op og give slip på Tessa. Men kan han overhovedet forandre sig, og vil han virkelig, når det kommer til stykket?

Jeg føler virkelig, at jeg har ventet i evigheder på denne fortsættelse. Det er 2. bog i serien om Tessa og Hardin, og den 1. bog gav jeg 5 stjerner - så jeg var spændt på at se, om denne fortsættelse levede op til den forrige.

Og det er der ingen tvivl om at den gjorde! Bogen er på lige over 600 sider, og jeg sled mig igennem den på blot 2 dage. Jeg kunne ikke lægge bogen fra mig igen - den var helt fantastisk.

Noget af det der gjorde, at jeg ikke kunne stoppe med at læse igen var, at efter hvert kapitel, skete der et eller andet, så man følte, at man var nødt til at vide hvad der ville ske. Det er virkelig godt lavet og der er ingen tvivl om, at jeg allerede nu ikke har tålmodighed til at vente på den næste bog i rækken (selvom jeg er nødt til det).

Den første bog sluttede midt i det hele - eller i hvert fald midt i noget, hvor jeg sad tilbage med en følelse af, at der kunne bogen ikke slutte. Det er heldigvis bedre i denne - man kan lidt bedre forestille sig, at skulle vente på den næste.

Dramaet om Tessa og Hardin fortsætter - og de er så forskellige og så fantastiske begge to. Jeg vil normalt ikke sige at nogen er perfekte, for det er der ingen der er - men de to karakterer er perfekte for bogen. Jeg kunne ikke forestille mig, at tingene skulle ske anderledes, eller at hovedpersonerne skulle opfører sig på andre måder. Det hele passer så godt sammen.

Jeg har svært ved at skrive om bogen, da jeg ret nemt kommer til at afsløre noget så - men én ting kan jeg sige: den fortjener den højeste karakter der overhovedet er muligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar