tirsdag den 2. juni 2015

Min bogreol - juni 2015

Nu er det efterhånden ved at være længe siden jeg sidst har vist min bogreol frem. Jeg er ikke så god til at få lavet indlæg med de nye bøger, jeg får enten sendt eller købt hjem. Derfor har jeg besluttet, at det måske er lidt sjovere, at vise min bogreol frem lidt oftere. Det regner jeg med bliver et par gange eller 3 om året - så bliver det i hvert fald ikke for meget. For på den måde kan jeg vise de bøger frem jeg har, hvordan jeg har stillet det op og hvad der ellers er.

Jeg elsker selv at se med, når andre bogbloggere viser deres bogreoler frem - og jeg elsker at se hvordan de har "sorteret" deres bøger efter højde, farve, genre, forfatter eller måske efter hvor gode de er.

Personligt har jeg ingen orden i mine bøger. Jo - lidt er der selvfølgelig, for serierne står sammen og alle bøger af Jojo Moyes står sammen, ligesom alle John Greens bøger står sammen. Men ellers er der faktisk ingen orden. Jeg sætter mine bøger ind hvor der nu er plads, eller hvor jeg lige synes de skal stå.

Jeg er helt vild med at rykke rundt i mine reoler - lade bøger bytte plads, lade nye komme frem i søgelyset og lignende. Jeg gør det bare ikke så tit, for jeg synes det er et kæmpe stykke arbejde, der ikke lige kan gøres på en time. Men jeg er vild med mine reoler og bøger som det er nu - jeg synes det pynter og jeg synes de står ganske fint. Jeg er meget tilfreds.

Dette er den øverste hylde på den første reol. Til venstre ses "Anna og det franske kys" og så hele serien på engelsk. Desuden står min kærestes svendegave og vores fnugrulle (som jeg måske godt kunne have fjernet). Til højre ligger mine anmeldereksemplarer i den rækkefølge, de skal læses. Jeg læser altid mine anmeldereksemplarer efter udgivelsesdato - dvs. de "ældste" bøger først.

Anden hylde i første reol ses her. Fra højre ses de fleste af mine erotiske romaner. Først "Eighty Days"-serien, som jeg har været så heldig at vinde hos Lovebooks. Dernæst "Gnist" og så "Spejlet i dig" og "Blottet for dig". Jeg har aldrig gjort ret meget i erotiske romaner og måske er det også grunden til, at jeg ikke selv har købt en fuld serie. Efter de erotiske kommer en krimi-serie, som jeg ikke har læst endnu, men som jeg købte som et godt tilbud på krimimessen i Horsens, nemlig "Wallander"-serien. Og oven på den serie ligger mine læseprøver, som også alle er anskaffet ved krimimessen. Så kommer vi til mine barndomsbøger, som er en fantasy-serie, som jeg ikke har hørt/læst/set andre snakke eller skrive om. Det er "Yaxhiri"-serien der er tale om her. Der er en anmeldelse af første bog i serien her på bloggen. Og til sidst kommer en kærlighedsroman, som jeg købte til Bog og Idés lagersalg.

Nu kommer vi til en hylde med lidt blandet sjov og ballade. Vi har en af mine favoritter på denne hylde, nemlig "Straf" af Håkan Nesser og "Liv og Alexander" af Tine Bryld. Derudover ses der to værker af Naja Marie Aidt og Nynnes dagbog. Ca. halvdelen af disse bøger har jeg endnu ikke læst, men jeg håber bestemt, at jeg kommer til det på et tidspunkt.

Den første hylde på bogreol nummer 2 er også en sjov blanding. Den første er en "Bridget Jones"-bog, som jeg fik i julegave af min mor. Dernæst kommer "Mærket for livet" og "Kvinden der forsvandt". Den næste bog købte jeg til udsalg i Bog og Idé i sidste uge og har endnu ikke læst - den lyder dog rigtig spændende på bagsideteksten. Efterfølgende kommer de to bøger, som nok betyder allermest for mig. Det er 2 Jussi Adler-bøger, som jeg købte på krimimessen. De var mit første køb dernede og de er også mine alleførste signerede bøger. Jeg var nemlig så heldig at han stod lige bagved og derfor kunne skrive en lille hilsen til mig. Så er der "Geim" af Anders De La Motte, "Lad mig tage din hånd" af Tove Alsterdal (som jeg også fik signeret på krimimessen), "Syv satans lange dage" og til sidst "10000 things to be happy about". Den sidste bog er ikke en roman men mere en hygge-bog hvor der rent faktisk står 10000 ting i, som man kan være glad over. I den har jeg overstreget nogle af de ting, som gør mig glad.

Denne hylde indeholder blandet godter. De første 3 bøger er af Paul Cleave. Her vandt jeg den 3. bog i serien hos Andrups Bookshelf og skulle afhente den på krimimessen. Da jeg var der købte jeg også de 2 første bøger i serien, og jeg fik dem alle 3 signeret. Der købte jeg desuden også øllen, som jeg faktisk lovede at drikke samme aften - den er dog kommet på reolen i stedet. De næste bøger irriterer mig. Det er "Mænd der hader kvinder"-serien, med første og tredje bog som paperback med anden bog som hardback. De passer altså ikke sammen og det ser ikke helt så godt ud, som jeg kunne ønske mig. Dernæst kommer mine "hobby"-bøger af Keri Smith og så mine 2 Harry Potter-bøger. Jeg ejer kun selv første og sidste bind i serien, men er dog igang med de andre. Til sidst er der to bøger jeg har fået ved min mor og så mine to scrapbøger.

Andensidste hylde indeholder mine tøse-bøger af Sophie Kinsella og Mariann Keyes. Og så desuden 4 af de bøger jeg købte til Bog og Idés udsalg i sidste uge.

Denne sidste reol indeholder faktisk mange af mine favoritter. Først er der 3 fantasy-bøger som jeg købte til Bog og Idés lagersalg, dernæst en engelsk bog jeg endnu ikke har læst, så "Hvis jeg bliver" og den eneste af mine Jojo Moyes-bøger, som jeg har hjemme. Så kommer "Perks of being a wallflower", mine John Green-bøger, en bog af Thomas Blachman og "Drengen der hede Bekele". Så ser vi også en bog af Josefine Otteson, "Sporet" og de 2 første bøger i "Uglies"-serien. Til sidst er der "Den tavse kvinde", "After #1", Mons Kallentoft og "Livet er bedre".

Jeg har ikke alle mine bøger hjemme (og det er jeg måske også glad nok for mht. plads) idet jeg har lånt størstedelen af mine krimier ud til min farfar. Men de fleste af mine favoritter og alle de nye bøger er der. Der er både mine egne og anmeldereksemplarer iblandt dem - og jeg har udeladt de bøger jeg selv har lånt.

Jeg håber ikke indlægget er blevet for rodet for jer og at der er en sammenhæng. Ellers er i meget velkomne til at spørge om noget.

Ser i nogen af jeres favoritter på nogen af hylderne? Eller har vi helt forskellig smag?

2 kommentarer:

  1. Bogreoler er det fineste i veeerdenen (med fnugruller og det hele)! :D

    'Anna and the French Kiss' serien er så sød! Og selvfølgelig Harry Potter. ;)
    Jeg er sletsletslet ikke særlig god til krimier, derimod er min egen bogreol MEGET præget af fantasy. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - selv med fnugruller på, haha :P

      Ja, den er nemlig rigtig sød! Og Harry Potter er jeg også gået hen, og er blevet ret glad for :)
      Årh - fantasy er jeg kun lige ved at lære at kende :D Jeg glæder mig til at få læst alle "must-read"s indenfor fantasy-genren :)

      Slet