tirsdag den 28. april 2015

Følelsen af mangel på tid

Jeg er en typisk studerende, der er ved at være færdig med min gymnasielle uddannelse. Det betyder at jeg er ved at være godt og grundig skoletræt - og så presser alle eksamenerne på. Det betyder også, at skolen helt generelt tager rigtig meget af min tid - og somme tider kan jeg føle, at jeg er i en smule tidspres, når jeg også gerne vil have styr på min blog og opdatere ofte.

Men udover at der skal være tid til skolen og bloggen, ville jeg også ønske, at jeg havde langt mere tid til at læse i. Den tid jeg har for tiden, er minimal - der er mange andre ting der presser på. Jeg har oftest kun tiden til det om aftenen omkring sengetid og så i weekenden. Mange ville jo sige, at det er længe fint, men jeg er uenig - som mange læseheste jo nok ville være.

Desuden har jeg jo også min skønne kæreste ved min side, som også skal have noget tid fra mig. Så pludselig er der 3 ting der spiller ind. Og så er der jo selvfølgelig alle de andre ting, som mange andre også har - rengøring, pasning af kat, oprydning, opvask, madlavning osv.

Som i jo nok kan fornemme, er der altså en del ting - synes jeg i hvert fald. Noget af tidspresset ligger, for mit vedkommende, nok også i mine sengetider. Jeg er typen der skal have 8 timers søvn, så det betyder at når klokken slår 21.30, er det sengetid for mig. Så har jeg en time inde i sengen til min bog og min kat.

Jeg har den sidste månedstid overvejet hvad jeg selv kunne gøre, for lette dette pres (eller - det er jo ikke et pres, blot et ønske om flere timer i døgnet) fra mine skuldre. Om der er en perfekt løsning er jeg ikke sikker på - men når jeg tænker over det, fungerer det egentlig okay for mig, som det kører nu. Jeg tager i skole om morgenen, er hjemme mellem alt fra 13.30 og 19.30 - og så bliver dagens opgaver tilpasset derefter.

Men der er slet ingen tvivl om, at hvis jeg havde muligheden for flere timer i døgnet, for jeg ville så gerne læse noget mere - og selvfølgelig bruge mere tid med min kæreste. Så der er ingen tvivl om, at jeg glæder mig rigtig meget til det er tid til sommerferie og jeg der kan disponere min tid på en helt anden måde - og så får bøgerne jo altså en lidt større plads i min hverdag.

Mangler i også flere timer i døgnet, så i kan nå at læse alle de gode bøger i denne verden?

2 kommentarer:

  1. Absolut! Og sådan cirka altid. Uanset hvor meget eller lidt jeg har at lave, så føler jeg altid, jeg mangler tid til læsningen. Der er jo så mange spændende bøger, som jeg gerne vil læse med det samme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at høre, at det ikke kun er mig! :) Og ja - alle de spændende bøger der findes, og så er der kun så få timer i døgnet, gr! :P

      Slet