tirsdag den 17. marts 2015

Min bogreol

Jeg har før snakket om min bogreol og om hvor få bøger (i forhold ti hvor mange jeg ønsker mig) der står i den. Derfor tænkte, at jeg ville give en lille tour i den.

Jeg beklager de ikke så fine billeder, men reolen står i mit soveværelse, hvor lyset, ligemeget hvornår på dagen jeg vil tage billeder, er elendigt. Der er derfor blitz på - og det gør sjældent billeder gode. Men jeg håber, at dette er noget i kan bære over med.

Som skrevet tidligere, så har jeg ikke alle mine bøger hjemme. Jeg har lånt en hel del ud til familien - primært krimier og så mine bøger af Jojo Moyes. Det betyder altså, at reolen er mere tom, end den egentlig burde være - men jeg synes nu alligevel, at i lige skulle have lov til at se den. Mange af krimierne er nogen jeg købte for mange år siden alligevel, så de er ikke blandt mine favoritter - og det er netop favoritterne jeg vil give en plads på reolen, når den bliver fyldt op. For det er nemlig sådan, at her i lejligheden, er der lige for tiden ikke plads til en reol mere. Jeg er derfor nødsaget til at bruge den plads jeg har på den, og så lægge resten af bøgerne ned under sengen. Lige så trist som det lyder, lige så okay synes jeg det er, for så kan jeg jo sortere i reolen og rydde op i den ofte og på den måde give den et nyt look.

På billedet ovenover ses den øverste hylde i min reol. Her er mine yndlings-bøger og bøger jeg har lånt. Som i kan se er "Anna and the French kiss"-serien der og Harry Potter-bøgerne. Jeg synes det er en ganske fin hylde - og så nyder jeg, at jeg har favoritterne på ét sted.
Udover de førnævnte bøger, står de fleste af mine engelske bøger der også - deriblandt mine bøger af John Green, som helt klart er en af mine favorit-forfattere.

Her ser vi så den anden hylde, hvor jeg også har lidt nips og en lyskæde til at hænge. Lyskæden har jeg altid tændt om aftenen, så der ikke er helt mørkt i soveværelset. Jeg synes det giver et rigtig fint lys - og så oplyser det jo en af mine allerstørste skatte.
På hylden er der også lidt blandet bøger - der er et par serier og nogle blandede bøger. Der er ikke nogen speciel orden på denne hylde, bortset fra, at jeg vil have alle mine serier til at stå sammen; og også i den rigtige rækkefølge.

Her er den tredje hylde. Dernede står de bøger der ikke var blandt mine favoritter, eller bøger som jeg blot ikke synes passer ind andre steder. Og så min kærestes abe. Den hænger der og passer på alle mine bøger - der skal jo ikke komme nogen og stjæle dem.

Den sidste hylde her, har jeg faktisk ikke haft taget i brug før end i weekenden. Men det var jeg jo nødt til efter shoppeturen i Hedensted. Så de bøger der står på denne hylde, er mine aller-nyeste bøger, som jeg endnu ikke har fået sat på de rigtige hylder.

Det var så rundturen i min bogreol. Nu hvor jeg sidder og kigger indlægget igennem, synes jeg faktisk jeg har en del bøger alligevel - specielt hvis jeg tænker over, hvornår jeg begyndte at beholde bøger i stedet for at give dem væk, når jeg havde læst dem.
Jeg håber i nød at læse lidt om min reol - jeg kan personligt godt lide at se andres bogreoler, da jeg så får idéer til, både hvordan min egen skal se ud og sættes op, men også hvilke bøger jeg gerne selv vil eje.

Har i, modsat mig, noget specielt system i jeres bogreol?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar