lørdag den 28. februar 2015

Bogblik på... februar

Dette indlæg, er et indlæg jeg har tænkt mig at lave hver måned, den sidste dag i måneden, hvor jeg hurtigt vil køre igennem de bøger jeg har læst i den pågældende måned og min vurdering af bogen. Og da vi jo nu i morgen starter på marts måned, er det jo oplagt, at starte med februar, ikke?

I februar nåede jeg at læse ... bøger;

1. "Det sidste brev fra din elsker" af Jojo Moyes, 4/5 stjerner
2. "Will Grayson, Will Grayson" af John Green, 4/5 stjerner
3. "Harry Potter og de vise sten" af J.K. Rowling, 5/5 stjerner
4. "Harry Potter og hemmelighedernes kammer" af J.K. Rowling, 5/5 stjerner
5. "Harry Potter og fangen fra Azkaban" af J.K. Rowling, 5/5 stjerner
6. "Harry Potter og flammernes pokal" af J.K. Rowling, 5/5 stjerner
7. "Harry Potter og Fønixordenen" af J.K. Rowling, 5/5 stjerner
8. "Anna and the French kiss" af Stephanie Perkins, 5/5 stjerner

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, har jeg et splittet forhold til Harry Potter-serien. Jeg har lyst til at give dem 5 stjerner, og har også gjort det, fordi de er så fantastiske, fangende og godt skrevet - men selvom de er de eneste bøger med 5 stjerner i denne måned, er det ikke dem, jeg vil kalde min februar-favorit. Og det har jeg det stadig svært med.

Min februar-favorit viser sig nemlig at være "Anna and the French Kiss" af Stephanie Perkins, som jeg er blevet fuldstændig overvældet over. Jeg kunne slet ikke, da jeg havde vendt den sidste side, forstå at nu var bogen slut; der var ikke mere. Det kunne jeg slet ikke forholde mig til.
Denne bog var så realistisk, kærlig og overvældende, det er ubeskriveligt. Den er favoritten. Den er min all-time favorit. Det er den.

Hvad er jeres februar-favorit?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar