torsdag den 1. januar 2015

"Hvalernes sang" af Jojo Moyes

Hvalernes sang af Jojo Moyes, 304 sider, Cicero, 2014

Livet har ramt Liza McCullen hårdt, og med sin lille datter Hannah har hun nu søgt tilflugt på sin tantes hotel i den lille australske bugt Silver Bay.

Vi møder Liza McCullen, der lever et lidt specielt liv, afskåret fra resten af verden, ved Silver Bay. Her lever hun med sin datter og tante - og prøver egentlig at få et så normalt liv, som overhovedet muligt.
Da byggekonstruktøren Mike ankommer til bugten, bliver der pludselig vendt op og ned på, hvordan og hvad Liza foretager sig.

Jeg havde glædet mig rigtig meget til at komme igang med at læse denne bog. Jeg har tidligere læst "Mig før dig", som jeg nød rigtig meget. Men denne gang skuffede Jojo Moyes mig.

Jeg havde rigtig svært ved at komme igang med bogen - og dette på trods af, at den kun er på 304 sider. De første 200 sider var, for mig, rigtig svære at læse, idet de var rigtig tunge. Men da jeg så først havde kæmpet mig igennem dem, fløj de sidste 100 sider bare afsted - jeg kunne næsten ikke stoppe med at læse igen.

Jeg var rigtig glad for det forhold der var mellem Liza og Mike. Jeg nød at læse om deres kærlighed og deres intriger, som Jojo Moyes har skrevet rigtig godt. Jeg sad ikke på noget tidspunkt og tænkte, at det var noget værre fis jeg læste.

Selvom jeg syntes bogen var rigtig svær at komme igennem, hælder jeg alligevel til at give bogen 3 stjerner - og det gør jeg fordi, at de sidste 100 sider netop var så fantastiske og medrivende. Netop de sider, trækker bogens karakter meget op for mig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar